Kurkistus Mimmien Brändäysbrekulle – bageleita, inspiroitumista ja uusia tuttavuuksia

Vuoden ensimmäinen Mimmit sijoittaa -tapahtuma järjestettiin perjantaina 24.2. Aamiaisen äärellä tutustuttiin brändin luomisen saloihin sekä teorian että useiden konkreettisten esimerkkien kautta. Ja mikä parasta – tavattiin uusia yrittäjäjenkisiä kavereita!

Mimmien Brändäysbrekua luotsasivat Pia-Maria Nickström ja Hanna Tikander. Kuva: Rosa-Maria Vuori

Edessäni on lohibagel, vihersmoothie ja hyvä kahvi. Vaaleanpunaisella sohvalla vieressäni istuu uusi kaveri, jonka tapasin juuri äsken. Tunnelma ympärillä on iloinen ja odottava. Vielä hetki sitten toisilleen tuntemattomat ihmiset juttelevat keskenään kuin olisivat tunteneet jo kauan. 

Jos osallistuit viime perjantaina Mimmien Brändäysbrekulle, saattaa kuvailemani tilanne olla sinulle tuttu. Jos se taas jäi sinulta välistä, niin ota kuppi kuumaa ja fiilistele mukana. Kurkataan Brändäysbrekun tunnelmiin!

Tapahtuma keräsi yhteen yrittäjähenkisiä mimmejä

Mimmien vuoden 2023 ensimmäinen tapahtuma oli ennennäkemätön; tällä kertaa ei puhuttu sijoittamisesta, vaan yrittäjyydestä ja brändäyksestä!

Siskokset Vilja-Riina ja Meri-Liina Erkamo. Kuva: Rosa-Maria Vuori

Paikan päälle saapui melkein 60 yrittäjähenkistä tyyppiä valmiina inspiroitumaan, oppimaan uutta brändäyksen saloista ja tutustumaan toisiinsa herkullisen hotelliaamiaisen merkeissä.

Innokkaimmat heräsivät jo aamuneljältä matkatakseen Helsinkiin. Turusta saapunut Vilja-Riina Erkamo osallistui tapahtumaan yhdessä jyväskyläläisen siskonsa Meri-Liina Erkamon kanssa. 

Brändäys on molemmille aiheena jo ennalta tuttu; Vilja-Riina työskentelee visuaalisella alalla ja Meri-Liina opiskelee markkinointia. Siskokset tulivat tapahtumaan ennen kaikkea inspiroitumaan.

Koulutusta, case-esimerkkejä ja kokemuksen ääntä

Tapahtuma koostui useammasta osasta: The Mimmien, eli Pia-Maria Nickströmin ja Hanna Tikanderin, kymmenen askeleen brändikoulusta ja Q&A -tuokiosta, yhteistyökumppani Timman case-esimerkistä sekä Scandic hotellin puheenvuorosta. Kynät sauhusivat, kun osallistujat tekivät muistiinpanoja onnistuneen brändin rakentamisen eri vaiheista.

Pia-Maria ja Hanna kertoivat tarinoita myös kulissien takaa. Osallistujat saivat kuulla, miten Mimmien arvot kiteytyivät yhden junamatkan aikana Vaasaan, miksei Mimmien Youtube-tiliä ole enää päivitetty, ja mitkä asiat ja ihmiset ovat auttaneet heitä uralla eteenpäin – ja ennen kaikkea, miten tämä kaikki liittyy brändäykseen.

Mimmien Brändäysbrekun hotelliaamiaisen ja puitteet tarjosi Scandic Helsinki Hub. Kuva: Rosa-Maria Vuori

“Tapahtuma oli informatiivinen ja napakka paketti. Opiskelen näitä samoja aiheita yliopistossa teorian tasolla; tässä oli tiivistettynä ainakin 16 yliopiston kurssia” Meri-Liina nauraa.

Myös Vilja-Riina kehuu tapahtuman vastanneen odotuksia.

“Oli inspiroivaa kuulla Pia-Marian ja Hannan omakohtaisista kokemuksista”, hän hehkuttaa.

Tapahtuma keräsi osallistujilta kiitosta myös siitä, että tieto esitettiin Mimmeille ominaiseen tyyliin: ymmärrettävästi, käytännönläheisesti ja ripauksella huumoria.

Tapahtuma oli tärkeä myös Pia-Marialle ja Hannalle itselleen.

“Brändäys on lähellä sydäntä ja merkittävä osa meidän liiketoimintaa, mutta emme ole siitä aiemmin juuri puhuneet”, Pia-Maria toteaa.

Kohtaamiset ovat tapahtumien suola

Moni tuli paikalle yksin, mutta lähti tapahtumasta uusien tuttavuuksien kanssa.

Brändäysbrekulla kuultiin myös Timmaa brändiuudistuksen tekemisestä. Kuva: Rosa-Maria Vuori

“Meidän tapahtumien tärkein funktio on se, että ihmiset tutustuu toisiinsa”, Pia-Maria sanoo ja myöntää lähes herkistyvänsä siitä, kun Mimmien tapahtumissa samanhenkiset ihmiset kohtaavat.

Hannaa taas inspiroi se, että ihmiset saavat tapahtumista (goodie bagien lisäksi!) mukaansa roppakaupalla inspiraatiota ja tietoa.

Hanna myös lupaa, että samankaltaisia tapahtumia tullaan järjestämään läpi vuoden vaihtuvin teemoin. 

“Keväälle on vielä tulossa ihan bängeri yrittjäyysteemainen tapahtuma!” hän vinkkaa.

Bageleita, inspiroitumista ja uusia tuttavuuksia kera Mimmien on siis luvassa jatkossakin. Seuraa Mimmejä somessa ja erityisesti Instagramissa, niin tiedät, koska taas tapahtuu!

Kiitos Mimmien Brändäysbrekun yhteistyökumppanit: Timma ja Scandic Helsinki Hub. <3

Iines Joronen

Globaaleista ilmiöistä kiinnostunut valtsikalainen, joka inspiroituu intuitiokorteista ja kovista treeneistä. Mimmit sijoittaa -median toimittaja.

Edellinen
Edellinen

Asuntoflippaaja loihtii remonttikuntoisista asunnoista persoonallisia koteja – kannattavimmassa kaupassa saavutettiin yli 120 000 euron arvonnousu

Seuraava
Seuraava

Eduskuntavaalit 2023 – näin löydät sopivan ehdokkaan ja ymmärrät, miten vaalit ja hallitusneuvottelut etenevät